Λογοθεραπεία

Η επιστήμη της λογοθεραπείας ασχολείται με την πρόληψη, τη διάγνωση και την αντιμετώπιση προβλημάτων επικοινωνίας (λεκτικής ή μη) που μπορεί να εμφανίζουν παιδιά ή ενήλικες και στοχεύει στην ομαλή ένταξη του ατόμου στο
κοινωνικό ή σχολικό περιβάλλον.

Ειδικοτερα ενας λογοθεραπευτης μπορεΙ να ασχοληθει με τις διαταραχες:

Λόγου (προφορικού και μη)

Ομιλίας

Επικοινωνίας

Φωνής

Σίτισης και κατάποσης

Ένα παιδί χρειάζεται λογοθεραπεία όταν καταλαβαίνουμε ότι παρουσιάζει:

  • Αντικαθιστά φωνήματα με άλλα (σέλω αντί για θέλω),
  • Παραλείπει φωνήματα/συλλαβές (ούδα αντί για πεταλούδα, καμέλα αντί για καραμέλα)
  • Αλλοιώνει φωνήματα (γιόδα αντί για ρόδα)
  • Απλοποιεί συμπλέγματα (πίτι αντί για σπίτι)

Παράγει φωνήματα σωστά όχι όμως σταθερά στις λέξεις (λέει το /θ/ αλλά τη λέξη θάλασσα τη λέει σάλασσα και τη λέξη σώμα τη λέει θώμα)

Απουσία ομιλίας και λόγου ή περιορισμένο λεξιλόγιο σε ηλικία 2 ετών και άνω

Με επανάληψη φθόγγων ή συλλαβών, επιμήκυνση ήχων, μπλοκαρίσματα, επαναλήψεις λέξεων ή μέρους προτάσεων, παρεμβολές, αποφυγές, κινήσεις μελών του σώματος κ.α.

Είναι μία πάθηση του κεντρικού νευρικού συστήματος και το παιδί έχει αδυναμία να οργανώσει και να εκτελέσει τις αρθρωτικές κινήσεις για να βάλει στη σειρά και να παράγει ήχους, συλλαβές και λέξεις. Σε ένα παιδί με δυσπραξία δεν υπάρχουν ενδείξεις για βλάβη στους μύες του αρθρωτικού μηχανισμού.

Για παράδειγμα μπορεί να παράγει σωστά φωνήματα/συλλαβές μεμονωμένα (πο, δη, λα, το κλπ κα) αλλά όταν θέλει να πει όλη τη λέξη να κάνει λάθη πχ ποδήλατο -> πιπολιτο

Αδυναμία να κατανοήσει απλές ή πιο σύνθετες εντολές (πχ δείξε μου το μπλε ποτήρι), αδυναμία να αφηγηθεί μικρή ιστορία ή να μοιραστεί τα νέα του (τι έκανες στο σχολείο;)

Μπερδεύει χρόνους ρημάτων ή καταλήξεις στον προφορικό του λόγο (αύριο πήγα αντί για εχθές πήγα, πολλά παιδί)

Αποφεύγει/δεν τρώει σκληρές τροφές, επιλέγει συγκεκριμένες τροφές και εταιρίες, δεν πίνει από καλαμάκι/ποτήρι

Η έγκαιρη διάγνωση και αποκατάσταση των Διαταραχών λόγου και Ομιλίας αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την περαιτέρω πορεία του παιδιού και την αποφυγή άλλων δυσκολιών όπως χαμηλή αυτοεκτίμηση, προβλήματα συμπεριφοράς, μαθησιακές δυσκολίες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Η προσέγγισή μας

Η διαδικασία αξιολόγησης γίνεται μέσω σταθμισμένων τεστ, ειδικών αξιολογητικών εργαλείων και ερωτηματολογίων, με στόχο:

1. την εκτίμηση του αναπτυξιακού επιπέδου του παιδιού

2. τον προσδιορισμό των τομέων όπου παρουσιάζονται δυσκολίες

3. διαμόρφωση εξατομικευμένου προγράμματος θεραπείας με γνώμονα τις ανάγκες του παιδιού και της οικογένειας

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Λογοθεραπεία